Четвер, 04 квітня 2019 13:38

ВІД НАУКОВИХ ДОСЯГНЕНЬ – ДО КРАЩИХ ОСВІТНІХ ПРАКТИК

Автор
  • розмір шрифту зменшити розмір шрифту збільшити розмір шрифту
  • Друк
  • Email
Оцініть матеріал!
(0 голосів)

У слогані «від наукових досягнень – до кращих освітніх практик» концептуалізовано ключову ідею діяльності Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, адже результати напрацювань науковці постійно презентують численній освітянській громадськості у форматі очних і дистанційних науково-практичних заходів.

Вже тринадцять років поспіль Інститут професійно-технічної освіти НАПН України ініціює та проводить Всеукраїнську (звітну) науково-практичну конференцію «Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання».

Цьогоріч конференція відбувалася упродовж 18 – 28 березня 2019 року у форматі вебінарів, пленарного засідання та трьох панельних дискусій за участю понад 200 осіб із Міністерства освіти і науки України, Міністерства соціальної політики, Верховної Ради України, управлінь (департаментів) освіти і науки обласних державних адміністрацій, обласних навчально (науково)-методичних центрів професійно-технічної освіти, закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти.

Під час заходу було проаналізовано науково-освітні інновації професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, обговорено проблемні питання щодо: забезпечення розвитку людського капіталу в європейських системах професійної освіти і навчання та визначення адаптаційного потенціалу зарубіжного досвіду щодо модернізації професійної та фахової передвищої освіти в Україні; проблем і перспектив підготовки фахівців, здатних до реалізації успішної професійної кар’єри в Україні; механізмів та методик розроблення стандартів професійної освіти на компетентнісній основі; особливостей підготовки фахівців інноваційного типу; ефективного застосування проектних технологій у професійній підготовці сучасного фахівця; технологій і методик застосування в закладах професійної освіти дистанційного навчання; розроблення та використання SMART-комплексів.

У ході вебінарів обговорювалися актуальні проблеми щодо консультування учнівської молоді з планування та реалізації професійної кар’єри; стандартизації фахової передвищої освіти з метою забезпечення якості професійної підготовки молодших спеціалістів; вивчення та адаптованого використання інноваційного зарубіжного досвіду професійної освіти і навчання; упровадження дистанційного навчання, проектних технологій у професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників; створення інформаційно-освітнього середовища закладів професійної та фахової передвищої освіти.

У пленарному засіданні та панельних дискусія, що відбулися 28 березня на базі Науково-навчального центру професійно-технічної освіти НАПН України взяли участь представники Національної академії педагогічних наук України, Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства соціальної політики, Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», управлінь (департаментів) освіти і науки обласних державних адміністрацій, обласних навчально(науково)-методичних центрів професійно-технічної освіти, закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.

Після відкриття пленарного засідання конференції директором Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, доктором педагогічних наук, професором, дійсним членом НАПН України Валентиною Олександрівною Радкевич, з вітальним словом до учасників заходу звернувся віце-президент Національної академії педагогічних наук України, директор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України Олег Михайлович Топузов. На особливостях розвитку фахової передвищої освіти зосередила увагу присутніх Кретович Світлана Сергіївна, начальник головного управління вищої освіти директорату вищої освіти і освіти дорослих Міністерства освіти і науки України. На важливі аспекти щодо законодавчого забезпечення розвитку професійної та фахової передвищої освіти вказала Луцька Алла Володимирівна, головний консультант секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти. Сучасні вимоги ринку праці до кваліфікації і професійної компетентності робітничих кадрів проаналізувала у ході доповіді Василенко Наталія Григорівна, державний експерт директорату розвитку ринку праці та зайнятості Міністерства соціальної політики України. Під час пленарного засідання директор Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України Радкевич Валентина Олександрівна в ході доповіді проаналізувала основні інноваційні напрацювання співробітників Інституту, що уможливлюють динамічне й об’єктивне вдосконалення професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти. Перспективні напрями модернізації професійної (професійно-технічної) освіти в Україні відобразив під час виступу директор Департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України Кучинський Микола Сигізмундович. Академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Ничкало Нелля Григорівна на основі аналізу результатів наукових і освітніх здобутків зробила висновок про міждисциплінарність та прогностичність результатів наукових досліджень співробітників Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Академік наголосила, що наукове і науково-методичне забезпечення доцільно розглядати як цілісну систему, котра охоплює декілька взаємопов’язаних підсистем.

За результатами пленарних та секційних засідань було сформульовано проект Рекомендацій ХІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (звітної) «Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання», котрі було одноголосно схвалено її учасниками.

Foto Button Clear

Прочитано 81 разів Останнє редагування Понеділок, 15 квітня 2019 16:18
© 2019 Інститут професійно-технічної освіти НАПН України. Всі права захищені.

Меню