+38 (044) 252 - 71 - 75 +38 (044) 252 - 74 - 83 .

НАУКА МАЄ НАДИХАТИ ПРАКТИКУ

IMG 0146

Інститут професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України має чудову традицію зустрічати початок нового навчального року зі своїми партнерами. Цього року наукові співробітники Інституту провели День знань з учнями та педагогами Державного навчального закладу «Уманський професійний аграрний ліцей». Це один із найстаріших закладів Черкаської області, якому в жовтні 2014 року виповнилося 70  років. У ліцеї здобувають професійну освіту близько 700 юнаків і дівчат.

Педагогічний колектив ліцею – згуртована команда однодумців, які навіть у найбільш скрутні часи демографічної кризи забезпечували виконання державного замовлення на підготовку визначеної державою кількості фахівців. В основі успішної діяльності закладу – оптимальне поєднання людських, матеріальних і фінансових ресурсів для досягнення визначених цілей. Особливого значення керівництво закладу надає розвитку науково-методичного рівня педагогічного колективу. З цією метою установлені міцні стосунки ліцею з Інститутом професійно-технічної освіти, наукові співробітники якого активно допомагають педагогам-практикам у питаннях удосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців.

Третього вересня до ліцею прибуло двадцять три наукові співробітники Інституту.У програмі святкового дня – урочиста лінійка, патріотичний виховний захід, тренінг з формування здорового способу життя, круглий стіл науковців і практиків, екскурсія до Національного дендрологічного парку «Софіївка».

Урочиста лінійка, яку відвідали співробітники Інституту, запам’яталась особливо піднесеним настроєм. Заклад звітував про успішний набір нових учнів із високим вступним балом. На окремих спеціальностях вступна кампанія цього року відзначена була конкурсом по два-три абітурієнти на одне державне місце. Наявність конкурсу визначає підвищення якості учнівського контингенту.

Це довів проведений у закладі тренінг з формування здорового способу життя. Організатор тренігу – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, керівник Центру здорового способу життя Інституту професійно-технічної освіти – Марк Шимановський відзначив високу активність першокурсників, котрі взяли участь у заході, гідний рівень їх мовних компетентностей та хороші комунікативні навички. Учні легко створювали команди, швидко налагоджували ділові контакти, продукували ідеї, робили узагальнення й висновки. В результаті проведення тренінгу було розроблено пропозиції з удосконалення в закладі освіти роботи з формування в учнівської молоді здорового способу життя. Сформульовані пропозиції учні озвучили на круглому столі науковців і практиків. Це був чудовий спільнй старт співпраці учнівської молоді та педагогічного колективу.

З метою обміну досвідом між науковцями і практиками директор ліцею Володимир Гергун організував екскурсію по своєму закладу та круглий стіл. Екскурсія показала, що очільник ліцею – захоплений своєю справою педагог і талановитий менеджер, а проведений ним круглий стіл засвідчив готовність педагогічного колективу до наукового зростання.

«Наука має надихати практику, відкривати перед нею нові горизонти, знаходити найбільш раціональні способи досягнення поставлених суспільством і державою педагогічних цілей», – переконана також і директор Інституту професійно-технічної освіти, доктор педагогічний наук, професор, дійсний член (академік) Національної академії педагогічних наук України Валентина Радкевич. Очолюваний нею колектив науковців понад десять років працює над розробкою фундаментальних і прикладних досліджень у галузі професійної освіти. Круглий стіл став чудовим майданчиком для ознайомлення педагогів-практиків із практико-орієнтованими результатами виконаних в Інституті досліджень.

Олександр Базелюк, кандидат педагогічних наук, завідувач лабораторії дистанційного професійного навчання, описав значні педагогічні та соціально-економічні переваги розробленої в його лабораторії технології дистанційного навчання. Олександр Гуменний, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії електронних навчальних ресурсів, розповів про великі перспективи створення та використання у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників будь-якої галузі інформаційно-освітнього середовища та смарт-комплексів. Ганна Романова, доктор педагогічних наук, професор, заступник директора з наукової роботи, представила розроблені й апробовані Інститутом найбільш ефективні особистісно-розвивальні педагогічні технології, зокрема, технології проектного навчання. Андрій Кононенко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, висловив щиру подяку дирекції ліцею за плідну співпрацю та активну увагу до свореної в Інституті методики розроблення електронних підручників. Петро Лузан, доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник, акцентував увагу учасників круглого столу на необхідності системного використання інноваційних педагогічних технологій. «Лише системність у запровадження інновацій дає змогу досягати бажаний педагогічний результат», – підкреслив професор, звертаючись до педагогічного колективу. На круглому столі обговорили також перспективи створення при закладах професійної (професійно-технічної) освіти Центрів розвитку кар’єри, їх потужний потенціал у процесі формування у майбутніх фахівців готовності до особистісного та професійного успіху.

Директор Інституту ознайомила також педагогічний колектив ліцею з напрямами освітньої діяльності, над розвитком яких активно працюють співробітники наукової установи. Розповіла, що в Інституті сформовано висококваліфікований творчий колектив педагогів і визначено доступну вартість навчання. Магістратура, аспірантура, докторантура, підвищення кваліфікації педагогічних прівників – відкривають свої гостинні двері для всіх, хто прагне наукового зростання.

Щире патріотичне піднесення викликав проведений доктором педагогічних наук, заступником директора Інституту професійно-технічної освіти Людмилою Єршовою виховний захід на тему: «Українці поміж інших європейських націй». Заповнену залу чекав екскурс у минуле українців. Перед слухачами постала трансформація образу української еліти, її чеснот і цінностей, місця й ролі в історії європейських міжнародних стосунків. Показано складний і суперечливий процес гуртування українців у монолітну політичну націю. Охарактеризовано шляхи їх інтеграції в сім’ю європейських народів. Описано роль професійної освіти у формуванні свідомого, активного й патріотичного громадянина, готового будувати успішну професійну кар’єру на рідній землі. Під час перегляду відеофільму (про виконання Державного гімну України на новорічному Європейському майдані 2004 року в Києві) зала дружно встала й приєдналася до виконання. Цей спонтанний порив говорить про щирість поваги присутніх до державних символів України. У ньому злилися воєдино повага українців до свого минулого та їхня віра в успішне європейське майбутнє. На завершення зала скандувала: «Я вірю в себе! Я вірю в свою країну!».

IMG 0163

20180823 133907

IMG 0173

IMG 20180903 102214 HDR

SAM 3912