+38 (044) 252 - 71 - 75 +38 (044) 252 - 74 - 83 .

Науково-практичний семінар «Дуальна форма навчання – запорука якісної підготовки сучасного кваліфікованого робітника»

21 вересня 2018 року на базі Державного навчального закладу «Дніпрорудненський професійний ліцей» відбувся науково-практичний семінар «Дуальна форма навчання – запорука якісної підготовки сучасного кваліфікованого робітника».

Програма заходу була насиченою: яскраве свято з нагоди посвяти вступників ліцею у першокурсники, конкурс з професії «Кухар; кондитер», обмін досвідом педагогічної діяльності майстрів виробничого навчання ліцею за дуальною формою навчання та підготовлений співробітниками Інституту ПТО НАПН України воркшоп.

Урочисте свято відкрив директор ДНЗ «Дніпрорудненський професійний ліцей» Осипенко Сергій Миколайович, який привітав учнів, педагогічний колектив і гостей ліцею та розповів про традиції, що склалися в ліцейній родині протягом багатьох років.

У конкурсі з професії «Кухар; кондитер» взяли участь учні другого курсу групи №8 під керівництвом майстра виробничого навчання Гурової Ангеліни Валеріївни. Протягом конкурсу «Приготування котлетної маси та напівфабрикатів з неї» учні мали розділитися на дві команди, обрати капітанів (Данішевська Ірина та Кізілова Лідія) та виконати завдання. Конкурс проводився в два тури: перший – теоретичний, другий – практичний. У першому турі, було проведено вікторину, що включала низку питань для перевірки теоретичних знань учнів. Під час другого туру учні продемонстрували свої практичні вміння, навички та креативність у виконанні творчої роботи, конкурсу «вільна страва». Обидві команди успішно виконали завдання та продемонстрували відмінні професійні знання й уміння.

Майстри виробничого навчання ліцею: Осипенко Людмила Олександрівна, Матюшкін Сергій Анатолійович і Торохтій Ольга Сергіївна розповіли про власний досвід роботи за дуальною формою навчання. Осипенко Людмила Олександрівна розповіла про особливості професійної підготовки за дуальною формою навчання й організацію проходження виробничої практики на підприємстві майбутніх фахівців із професії «Машиніст електровоза; електрослюсар (слюсар) черговий та з ремонту устаткування». Матюшкін Сергій Анатолійович ознайомив присутніх із результатами власного досвіду впровадження елементів дуальної форми навчання за професією «Кухар; кондитер» та роллю майстра виробничого навчання в цьому процесі. Торохтій Ольга Сергіївна звернула увагу колег на те, що впровадження елементів дуальної форми навчання побудоване на підґрунті соціального партнерства та передбачає зміцнення зв’язків із виробництвом (ДНЗ «Дніпрорудненський професійний ліцей» тісно співпрацює з Запорізьким залізорудним комбінатом, Запорізькою атомною станцією). Вона також доповіла про переваги дуальної форми навчання для учнів, роботодавців і держави.

Завідувач лабораторії технологій професійного навчання Інституту ПТО НАПН України, кандидат хімічних наук, доцент Кулалаєва Наталя Валеріївна провела для педагогічних працівників ліцею воркшоп «SWOT-аналіз упровадження елементів дуальної форми навчання в професійну підготовку майбутніх фахівців». Педагоги об’єднавшись у групи «учнів», «педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти», «адміністрації закладів професійної (професійно-технічної) освіти», «роботодавців», «представників державних установ управління освітою» проаналізували сильні та слабкі сторони, можливості та загрози впровадження елементів дуальної форми навчання в професійну підготовку майбутніх фахівців. Представники кожної з груп розповіли своє бачення проблеми, відповіли на запитання присутніх.

У ході спільної дискусії учасники семінару зазначили, що дуальна форма навчання дає можливість учням одночасно з навчанням у ліцеї опанувати обрану професію безпосередньо на виробництві. Це дає змогу підвищити якість підготовки кваліфікованих робітників із урахуванням вимог роботодавців, які охоче беруть ліцеїстів на роботу.

276258924

331460675

478852720

587685342

898549557